Deklaracja dostępności
Archiwum Państwowe w Zielonej Górze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej
Archiwum Państwowego w Zielonej Górze
Data publikacji strony internetowej: 2015-05-20
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2019-04-15
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
• brak lub nieprawidłowy tekst alternatywny w obiektach graficznych i interakcyjnych,
• niektóre elementy tekstowe nie mają możliwości zmiany rozmiaru czcionki,
• niektóre informacje przedstawiono jedynie w formie graficznej,
• niektóre elementy powodują utrudnienia w obsłudze serwisu przy pomocy samej klawiatury,
• brak udogodnień dla osób niesłyszących/niewidomych i niedosłyszących/niedowidzących w załączonych plikach multimedialnych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 2020-03-30
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-03-30
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Angelika Wójtowicz.
E-mail: a.wojtowicz@archiwum.zgora.pl
Telefon: 68 329 98 01
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
• zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
• zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
• wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
• dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
• wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
• wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
• Organ nadzorujący: Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych
• Adres: ul. Rakowiecka 2D, 02-517 Warszawa
• E-mail: ndap@archiwa.gov.pl
• Telefon: (22) 565-46-00
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Archiwum Państwowe w Zielonej Górze, Al. Wojska Polskiego 67 A, 65-001 Zielona Góra.
Do budynku prowadzi 1 wejście od Al. Wojska Polskiego. Wejście z poziomu gruntu przez drzwi rozsuwane. Bezpośrednio za drzwiami głównymi znajduje się wiatrołap i kolejne drzwi rozsuwane dostępne dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Wejście/wyjście ewakuacyjne z poziomu gruntu znajduje się z prawej strony budynku w pobliżu czytelni.
W budynku jest winda, pozwalająca na przemieszczanie się między piętrami osób niepełnosprawnych. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku w pobliżu czytelni.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Na pierwszym piętrze budynku znajduje się urządzenie AED.
Na podstawie art. 9 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243), Archiwum Państwowe w Zielonej Górze informuje, że zapewnia osobom uprawnionym możliwość korzystania z pomocy tłumacza języka migowego oraz następujące środki wspierające komunikowanie się:
- pocztę elektroniczną, którą można kierować na adres: sekretariat@archiwum.zgora.pl
- faks do Kancelarii 509 680 718
Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego lub innej formy komunikowania się co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w Urzędzie (z wyłączeniem sytuacji nagłych) za pośrednictwem osoby przybranej, faksem lub mailem.
W celu usprawnienia obsługi osoby uprawnionej zaleca się, by w zgłoszeniu określić przedmiot sprawy oraz wskazać sposób kontaktowania się w sprawach związanych z ustaleniem terminu wizyty, formy komunikowania się itp.
Archiwum Państwowe w Zielonej Górze posiada bezpłatny parking z wydzielonym miejscem do parkowania dla osób niepełnosprawnych.
Najbliższe przystanki komunikacji miejskiej usytuowane są: na Al. Wojska Polskiego – linia autobusowa: 5 oraz ulica Zacisze – linia autobusowa: 10, 17, 25, 37, 39.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2021-03-30 |
Data publikacji: | 2021-03-30 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Piotr Lasota |
Liczba odwiedzin: | 2807 |